Lenart: Dokle će ići propadanje hrvatskih željeznica?

Lenart: Dokle će ići propadanje hrvatskih željeznica?

U Hrvatskom saboru raspravljen je Zakon o željeznicama. U ime Kluba zastupnika HSS-a govorio je zastupnik Željko Lenart koji je naglasio da ovaj Zakon o željeznicama neće ništa promijeniti u stanju hrvatskih željeznica, koje su katastrofalne, čija je sigurnost na najnižoj mogućoj razini.
Zanimljivo je da o ovom Zakonu i o lošoj situaciji hrvatskih željeznica uglavnom govore oporbeni zastupnici. Zastupnici vladajućeg HDZ-a ili nemaju mišljenje ili ga ne smiju reći, a i sami su svjesni lošeg stanja naših željeznica.

Ako ima toliko milijardi za bacanje u vodu, onda postoje i milijarde za prugu. No, kako možemo bit uopće u nekakvoj nadi da će se nešto ulagati u hrvatske željeznice kada od strane vladajućih nismo čuli niti jednu kritiku. U njihovim očima sve je super, vlakovi voze brzo i oni su svi zadovoljni. Zašto? Zato što ih ne koriste. Rijetki su zastupnici iz vladajuće većine koji su sjeli na vlak i njime došli na svoje radno mjesto.

Stanje željeznice je ogledalo države, u kakvom stanju su željeznice takva je i država. Kad pogledamo željeznice Francuske, Njemačke i Španjolske, upravo takve su i te države, toliko kvalitetne koliko su im i željeznice.
U današnje vrijeme, kada ruralni prostor postaje sve prazniji, svako zatvaranje pruge i ukidanje željezničkih linija znači još veći odlazak naroda iz tog područja. Uglavnom se to radi o seljačkom stanovništvu i ruralnim područjima koji jednostavno ostaju bez stanovnika jer djeca ne mogu do škole jer nemaju prijevoza.

Zastupnik Lenart je naglasio da i hrvatsko gospodarstvo isto propada zbog lošeg stanja hrvatskih željeznica. ”Neki zastupnici su ovdje spominjali pravce, Mađarska-Rijeka, Zagreb-Dalmacija, Slovenija-Srbija. To su pravci koji su vrlo bitni za hrvatsko gospodarstvo, ali i za prihodovanje željeznica. Kad sam studirao, prije 30 godina, od Kutine do Zagreba sam se vozio 53 minute. Danas od Kutine do Zagreba se vozim sat i pol, ako je sve u redovnom stanju i ako sve normalno funkcionira.”, rekao je Lenart.
Hrvatske željeznice su se kroz ovih 28 godine urušile i samim dijeljenjem na niz firmi u koje je trpano stotine i stotine uhljeba, koji nisu znali raditi svoj posao i jednostavno su i doveli željeznice u ovakvo stanje. Kad imate željeznice ili bilo što što je u lošem stanju i kad po njemu prometujete sa lošim lokomotivama, one ubrzano propadaju, daleko brže nego što bi propadale da je sve pod kontrolom kao što je to nekada bilo dok je HŽ bio jedinstvena tvrtka.

Zastupnik Lenart upitao je dokle će ići propadanje hrvatskih željeznica? ” Nažalost, vidljivo je da to nitko ne zna jer nema prijedloga nekih kvalitetnijih rješenja. Kada putujete vlakom, a ponekad za Zagreb putujem vlakom, srećem ljude koji putuju iz Vinkovaca 4 sata do Zagreba, svi su oni nezadovoljni ovakvom situacijom HŽ-a, ali nažalost prisiljeni su se koristiti njima jer nemaju alternative ili nemaju novaca. Nekada je željeznica bila najjeftiniji način putničkog prijevoza, no međutim danas je i to vrlo upitno. Apeliram na vladajuće da budu i samokritični vezano uz hrvatske željeznice, jer kao što naziv kaže one su hrvatske, one su naše, bez obzira tko kojoj političkoj opciji pripada.”, završno je rekao zastupnik Lenart.

Video rasprave pogledajte OVDJE

INFORMACIJEKONTAKTKARTA

HRVATSKA SELJAČKA STRANKA

Ulica kralja Zvonimira 17
HR-10000 ZAGREB
e-mail: hss@hss.hr

PODACI

OIB: 56890881647
IBAN: HR4824020061100749247
Erste&Steiermärkische Bank d.d.

TAJNIŠTVO

t: +385 1 45 53 627
t: +385 1 45 53 624
f: +385 1 45 53 631

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.