Rasprava o Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu

Rasprava o Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu

Na dnevnom redu saborskih rasprava je Prijedlog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, o čemu je u ime Kluba zastupnika HSS-a govorio Davor Vlaović.

Vlaović je kazao kako je ovaj zakon stvarno sveobuhvatan i bitan za funkcioniranje prometa u RH, ali prije svega se treba voditi računa o sigurnosti putnika.

“Naravno da je svima nama čudno da je glavni razlog donošenja ovog zakona u hitnoj proceduri to da se donese prije turističke sezone, a po nama iz Kluba HSS-a nije bitna hitnost, nego da zakon bude provediv na terenu i da bude pravičan za sve. Vidimo da je u samoj raspravi oko ovog zakona bilo dosta polemike i da je i struka uputila dosta kritika u javnoj raspravi”, rekao je Vlaović i naveo kako je bilo više od 6000 komentara u javnoj raspravi.

“Glavna primjedba je oko ovog dijela izmjena davanja dozvola za taxiste. Po nama prije svega treba štititi domaće poduzetnike i obrtnike, upitno je poslovanje pojedinih tvrtki koje nisu registrirane u RH i ne plaćaju porez u RH. S druge strane, naravno da nam je u interesu da i građanin ima jeftiniji prijevoz od točke A do točke B te ovo najavljeno pojeftinjenje usluga u taxi prijevozu ide u pravcu tome da građani imaju jeftiniju uslugu. Međutim, s tom odlukom i tom liberalizacijom mogli bi dovesti do pozicije da se veći dio taxi obrta nakon godinu dana ugasi. Imat ćemo situaciju u turističkoj sezoni gdje ćete imati pojačan pritisak na općine i gradove u Dalmaciji i Istri te će se tražiti dodatne dozvole za taxi prijevoz. Bit će strašna konkurencija, pa na određeni način prijeti opasnost nereda na terenu, obzirom da će domaći sigurno taksisti biti protiv toga. Oduzima se pravo jedinici lokalne samouprave da na svom području definira koliko to taxi prijevoza ima, tako idemo kontra odluka o decentralizaciji i spuštanja na jedinice lokalne samouprave da uređuju to područje svojim odlukama. I s druge strane dovodimo u opasnost da oni koji sada rade u Dalmaciji imaju tih 3 ili 4 mjeseca, koliko traje turistička sezona, povećan broj prijevoza i veći dohodak i praktički pokriju onaj dio zimskih mjeseci kad nemaju tog posla. Sad će se dogoditi da će biti strašan pritisak u ljetnim mjesecima iz drugih područja na te gradove i općine da daju dozvole. Imat ćemo, doduše jeftiniji prijevoz tih ljudi, međutim hoćemo li imati jednako kvalitetnu uslugu?”, pitao je Vlaović te istaknuo kako samo domaći čovjek može dati pravu informaciju o gradu, o kulturnoj ponudi, o gastro ponudi, dok čovjek koji će doći na 3 mjeseca u Split sigurno takvu uslugu neće moći dati.

“U tom djelu sigurno ne podržavamo zakon i tu treba još sjesti sa zainteresiranima. Prije svega trebamo štiti domaće obrtnike i poduzetnike te da tako reguliramo ovaj dio prijevoza. Kad je riječ o prijevozu županijskim linijama, prijevozu učenika osnovnih i srednjih škola, podržavamo uvođenje mikro prijevoza kao javnog prijevoza zbog slabije naseljenih mjesta. Već smo imali tijekom ove godine najave u Osječko-baranjskoj županiji da 32 linije neće voziti jer prijevoznik koji ima dopusnice nije zainteresiran jer nema putnika, a s druge strane imamo obvezu osigurati našim srednjoškolcima da imaju mogućnost doći do svoje škole. Tako da jednim djelom sigurno se to može riješiti s ovim mikroprijevozima. Mi u Brodsko-posavskoj županiji smo za jednu općinu to već i činili, imamo tu dobra iskustva. Očekujemo da se donese i konačna odluka hoćemo li financirati srednjoškolski prijevoz. I postoji jedan nesrazmjer koji smo do sad imali u cijenama karata, da su učeničke karte, zato što to plaća ministarstvo bile 1200 kn, a za istu relaciju radnička mjesečna karta je 400 kuna. Tu isto moramo napraviti reda i omogućiti da djeca imaju prijevoz do škole i da ta cijena prijevozne karte bude opravdano visoka ili niska, odnosno da bude ekonomski održiva za prijevoznika, a s druge strane da bude prihvatljiva za učenika i obitelj, odnosno njegove roditelje”, rekao je Vlaović te spomenuo i mogućnost integriranog prijevoza.

“Kroz integrirani prijevoz, kroz organizaciju da nam u središta gradova ne dolaze automobili, već da se organiziraju velika besplatna parkirališta na ulazu u grad, a onda se omogući jeftin javni prijevoz do središta grada. Treba razmisliti i o boljoj stimulaciji kupnje automobila koji imaju manju emisiju CO2, a naravno i električnih automobila. S obzirom na to da je bilo puno primjedbi i da podržavamo ove zahtjeve obrtnika u taxi prometu, nećemo podržati ovaj prijedlog zakona”, zaključio je Vlaović raspravu.

VIDEO rasprave pogledajte OVDJE.

INFORMACIJEKONTAKTKARTA

HRVATSKA SELJAČKA STRANKA

Ulica kralja Zvonimira 17
HR-10000 ZAGREB
e-mail: hss@hss.hr

PODACI

OIB: 56890881647
IBAN: HR4824020061100749247
Erste&Steiermärkische Bank d.d.

TAJNIŠTVO

t: +385 1 45 53 627
t: +385 1 45 53 624
f: +385 1 45 53 631

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.