Učenik koji nauči kritički razmišljati tražiti će rješenje za gospodarske probleme, ostali će tražiti autobusnu kartu za Europu

Učenik koji nauči kritički razmišljati tražiti će rješenje za gospodarske probleme, ostali će tražiti autobusnu kartu za Europu

U raspravi o Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi u Hrvatskom saboru su raspravljali HSS-a ovi zastupnici Krešo Beljak i Davor Vlaović te tako pokazali kako HSS daje veliku važnost upravo odgoju i obrazovanju jer obrazovanje i znanost trebaju biti temelj uspješnog gospodarstva.

Beljak je naglasio kako se učiteljima mora vratiti dostojanstvo, učitelji ne smiju biti marginalizirani, moraju dobiti ovlasti kao bi mogli upravljati obrazovnim procesima.

Davor Vlaović o Zakonu je raspravljao u ime Kluba zastupnika HSS-a.

“Obrazovanje je pitanje budućnosti, zato je i interes javnosti u Hrvatskoj za obrazovanje veliki, sve nas zanima što će biti s obrazovnom reformom i kakva je budućnost generacija koje dolaze. Volimo se uspoređivati s drugim državama i narodima, na žalost uspješnost naših učenika je ocijenjena ispodprosječnom ocjenom s obrazloženjem “slaba kvaliteta nastave i kurikula”. Ministrice, obećali ste promjene i poboljšanja. Poboljšanja trebaju radi učenika, oni moraju biti u središtu pažnje. Za poboljšanje sustava potrebni su provoditelji, a to su motivirani i zainteresirani učitelji koji posjeduju autoritet. Učitelj mora biti zadovoljan. Proteklih 15 godina učitelji su nosili teret krize U RH, plaće su im smanjivane, stoički su to podnosili. To su razlozi zbog kojih učitelji trebaju zaštitu kao bi ostali u obrazovnom sustavu. Na žalost danas matematičari, fizičari, kemičari odlaze ili u gospodarski sektor ili izvan granica Hrvatske. U STEM području vidimo priliku za naše gospodarstvo, ali to ne ide s izdvajanjem manjim od 3% proračunskih sredstava za obrazovanje i znanost, prestali smo čak i kaskati za razvijenom Europom na tom području, u EU se izdvaja više od 8% proračuna za sektor obrazovanja. Danas imamo suficit u proračunu to treba biti dovoljan razlog za povećanje plaća nastavnicima i profesorima, samo zadovoljan učitelj može odgajati zadovoljnog radnika koji će završavati obrazovne programe za koje su predlagali gospodarstvenici.”

Vlaović je u svom izlaganju naveo pozitivan primjer planiranja strukture upisa srednjoškolaca u gradu Orahovici gdje su dionici u planiranju upisa u srednje škole bili gospodarstvenici, roditelji, lokalna samouprava i škola. Osvrnuo se i na prijedlog kojim bi ministar donosio kurikule rekavši kako to može biti pozitivno i dobro ako se predlagatelji i sam ministar ne budu vodili obrazovnom strukturom profesora nego potrebama gospodarstva.

“Ponekad se štite zaposleni nastavnici i profesori, čuvanjem pojedinog radnog mjesta, to je u redu, nitko ne treba ostati bez posla. Tehnološki višak se može riješiti ovim Zakonom tako da im se omogući prekvalifikacija ili prelazak u druge obrazovne ustanove, odnosno da ih se zaposli na pripremi EU projekta koje provode njihove škole. Višak nastavnika je realan problem. U Hrvatskoj imamo 68 zatvorenih područnih škola, u srednje škole će se upisati 1.100 učenika manje u odnosu na 2017. To je hrvatska demografska stvarnost. Danas samo 15%, od svih upisanih učenika, upisuje strukovne škole, struktura upisa mora biti drugačija i obrazovne programe treba približiti gospodarstvu. Pozdravljam odredbu kojom Zakon o obrazovanju daje mogućnost stimuliranja učitelja koji rade na projektima. To će dovesti do povećanja mizerne učiteljske plaće. Time stvaramo motiviranog učitelja koji ispunjava svoj misiju stavljana učenika u središte zbivanja jer mu omogućava nova, moderna učila i opremu potrebnu za stjecanje kompetencija za 21. stoljeće. Nema modernog i kvalitetnog obrazovanja bez motiviranog nastavnika, profesora, učitelja koji ima autoritet vođe jer to u obrazovnoj ustanovi mora biti. Uz poštivanje roditeljskih želja motivirani učitelj odgojit će generacije koje zaključuju, povezuju i razmišljaju neovisno radi li s o gradivu matematike, fizike ili školskoj lektiri. Naučit će kritički razmišljati. Te vještine prihvaća i traži moderno društvo. Učenik kojeg naučimo kritički razmišljati tražit će rješenje za naše gospodarske probleme, ostali će tražiti autobusnu kartu za Europu.”

Zastupnik Vlaović na kraju rasprave pitao je ministricu Divjak, koja je slušala sve rasprave, koliko će se ulagati u školsku infrastrukturu, posebno u Slavoniji, koja nema dostatne vlastite izvore financiranja i u kojoj je fazi izgradnja školske zgrade Osnovne škole Milan Amruš u Slavonskom Brodu u kojoj se obrazuju djeca s posebnim potrebama. Ministrica je odgovorila kako je ugovor pripremljen i čeka potpisivanje.

Video rasprave pogledajte OVDJE.

INFORMACIJEKONTAKTKARTA

HRVATSKA SELJAČKA STRANKA

Ulica kralja Zvonimira 17
HR-10000 ZAGREB
e-mail: hss@hss.hr

PODACI

OIB: 56890881647
IBAN: HR4824020061100749247
Erste&Steiermärkische Bank d.d.

TAJNIŠTVO

t: +385 1 45 53 627
t: +385 1 45 53 624
f: +385 1 45 53 631

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.